nedeľa 9. novembra 2014

Každoročné rozhodovanie

Niektoré z Vás už rozmýšľate v akej farebnej kombinácii budú tohtoročné Vianoce. 
Každý rok chodíme pravidelne s mojimi kamarátkami na celodenný výlet do Čadce. Našim cieľom je výrobné družstvo Okrasa. Výrobné družstvo OKRASA bolo založené v roku 1954špecializuje sa výhradne na tradičnú výrobu sklenených vianočných ozdôb. Výroba je zameraná na ručnú prácu bez využitia strojov. Tento rok sme si dohodli aj exkurziu vo výrobe. Poviem vám bol zážitok a klobúk dolu pred prácou týchto žien. 
Návšteva Okrasy nám vždy svojou ponukou trošku pomôže pri rozhodovaní, aké tie naše tohtoročné Vianoce budú. Tento rok sa však akosi rozhodnúť neviem.
Budú tradične bielo červeno zelené z nádhernej tohtoročnej bodkovanej kolekcie, ktorej sme jednoducho nemohli odolať?
Alebo sa budem držať pôvodnej inšpirácie z minuloročného vydania online časopisu Green Canoe 5/2013 Zima, kde som našla úžasné gule v bielo čierno sivej kombinácii, vyrobené technikou nešitého patchworku. Ja som si ich už pár vyrobila a vyzerajú celkom originálne.
 
Tak uvidím možno budú stromčeky dva.

Ďakujem Vám za návštevu a hlavne za komentáre a blahoželania k minulému príspevku. 
Veľmi si to cením.

Andrea

25 komentárov:

  1. No to je dilema :) tie ozdoby z OKRASY sú nádherné, idem na nich oči nechať. Keby robili náučné exkurzie do podniku so školením ako sa zdobí táto krása, tak by som neváhala a išla :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tolik krásy, rozhodování je opravdu složité... Tu exkurzi ti Andrejko trochu závidím, kdysi jsem v takové dílně byla a byl to zážitek...
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pekné sú obidve kombinácie. Ja dám tento rok asi na červenú klasiku. Na stránku OKRASY chodím obzerať od leta :) ... ešte váham. J.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Těžké rozhodování. každopádně výsledek bude tak či onak určitě krásný :-))) Andy

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Za mě volím červené .. to je pro mě symbol vánoc.
    Hezký zbytek neděle.
    Petra

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Veru to chce stromčeky dva ,jeden štýĺovka s tvojimi neskutočnými sivo čierno bielymi ozdobami a jeden tradičný teda farbami inak sú tie ozdoby aboslutne famózne a netradične, o tomto podniku počujem prvy raz tak si idem niečo popozerať na nete o nich .E

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Červené je klasické, černé je elegantní, určitě těžká volba, já budu asi letos volit lidové dekorace, perníčky, ozdoby ze slámy atd. Přeji Ti krásné přípravy :-) Sonia

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Andrejko, já bych udělala dva stromečky :-) U nás doma budou vánoce tradičně v červenobílé kombinaci. Zajímalo by mne ale, jak si sama vyráběla ty své metodou falešného patchworku. Předpokládám, že si pracovala s polystyrenovými koulemi. Komponenty na zavěšení se dají běžně koupit zvlášť bez baňky?
    Hezké rozjímání Anička

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anička, polystyrénovú guľu som rozdelila na štyri časti (môžeš aj na viac) a spravila som tenkým nožíkom zárezy o hĺbke približne 1 cm. Potom si odstrihneš kúsok látky tak, aby ti pokryla vzniknuté plochy (v tomto prípade štvrtinky) gule. Pilníkom na nechty okraje látky zastrkávam do vzniknutých zárezov. Potom už len ozdobím šnúrkami a mašľami. Komponenty na zavesenie som nikde cez internet nezohnala, ale uprosila som pani predsedníčku družstva a ona bola tak zlatá, že mi ich predala napriek tomu, že ich normálne nepredávajú. Guľa môže byť i bez nich, ale takto to vyzerá originálnejšie. Andrea

      Odstrániť
    2. Andrejko, díky moc za postup. Ráda bych letos vyzkoušela. S těmi komponentami na zavěšení jsem si říkala, že to nebude tak jednoduché sehnat je... nu, třeba se mi podaří také nějakého výrobce přemluvit :-)) Souhlasím s Tebou, baňkám z polystyrenových koulí to určitě přidá na originalitě.

      Hezký večer Anička

      Odstrániť
  9. Andrejko v prvom rade veľka gratulácia k tvojej účasti v časopise :-) Keď som si dnes na rýchlo pred kúpou, prelistovala časopis a našla som tam najprv teba a potom ešte aj Janku ma napadlo, super...veď kto iný by sem aj patril :-) A výber farby, hmmm...tvoje sú originálne krásne, pačia sa mi lebo aj letím na tych farbach, ale pravda je že červenobiela so zelenou patri k Vianociam a tie ozdoby nemajú chybu. Už to aj cítim že u teba budú stromčeky dva :-)) M

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Andrejka,
    barevné ručně dělané ozdoby jsou krásné!
    Tebe bych , ale tipovala na variantu č.2 ;-)
    Měla bych se také od tebe inspirovat, stejně jako s podobnými velikonočními vejci, protože letos to na žádné skleněné baňky kvůli Šímovi nevidím!
    Chtěla jsem původně šít látkové hvězdné hvězdičky, ale asi se porozhlédnu po polystyrénových kuličkách.
    Krásné dny!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ahoj Andy, určite varianta č. 2 - tá k Tebe neodmysliteľné patrí ...

    S.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Andrejko :-) nádhera veliká jak varianta č. 1 tak č. 2.. dvojku si navíc sama vyráběla - velká poklona! V každém případě.. to bude krása a ť se rozhodneš pro to či ono.... nebo, že by fakt nakonec 2 stromčeky? :-) ♥:-) .-) Už se těším ... :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Adka tie ozdoby su nadherne!!! U nas je to vzdy o klasike a urcite dakujem za typ kam sa pozriet po "gulockach" :) Prajem pekny vecer Mira...

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Andrejko, nááádhera, jak ozdůbky koupené, tak ty vyrobené! Překrásné fotky, moc jsem se pokochala! A ta exkurze musela být krásná, já jednou byla ve sklárně a také se mi moc líbila! Krásný den! Radka

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Andrejka, písala som ti správu ... nedošla? J.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jani, nič mi neprišlo. Môj e-mail je:
      revedevivre@gmail.com

      Odstrániť
    2. na túto adresu som písala aj prvýkrát ... teraz som to poslala znova a adresu prekopírovala, prišlo? Ak nie, tak sa mi skús ozvať na : janka4144@gmail.com, ďakujem

      Odstrániť
  16. Krásne sú tie farebné ozdoby a hlavne, že sú z domácej - slovenskej tvorby. Určite by potešili nejednu z nás, aj keď k tebe mi tie farby akosi nesedia. Ale zas, život je zmena a také typicky farebné Vianoce môžu doma navodiť veselšiu atmosféru. Asi som ti s dilemou nepomohla :)
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Andreo, myslim, ze vanocni stromecek je vzdycky krasny a v tvem podani tutove! I ja jsem pro tu variantu se dvema. A moc gratuluji k clanku v Mariane! Hezky den, Katerina

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Andrejko, děkuji za návštěvu u mě na blogu a bylo mi potěšením být s tebou i s ostatními blogerkami v Marianne Bydlení. Tvůj blog sleduji pravidelně, jen nekomentuji, určitě se polepším. U tebe se ocitnu vždy v úplně jiném světě a jsem za to moc ráda. Ozdoby jsou nádherné oboje jak barevné, tak ty které nesou tvůj rukopis.
    Přeji hezké dny, Jitka

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Adka tie sivo cierno biele su krasne a ten nesity patchwork sa ti vydaril. Navodik nahodou nemas :) Ak ano tak si poprosim...Nellie...nellie7@azet.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nellie nemám žiadny návod, ale postup ako som najlepšie vedela som popísala hore Aničke. Andrea

      Odstrániť
  20. Andrejka, blahoželám k dnešnému výročiu. Nech sa Vám naďalej krásne býva. Teším sa na ďalšie skvelé príspevky. Prajem pekný večer. Majka

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem Vám za návštevu blogu a za Váš komentár.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...